• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kojos - mūsų sveikatos būklės išdavikės

Autorius: www.lsveikata.lt
2009-08-20 08:10:00

Kojos - mūsų sveikatos būklės išdavikės
Jupiterimages nuotr.
Kas trečias vyras, ir kas antra moteris kenčia nuo kojų sunkumo. Jas skauda, maudžia, traška, tirpsta, suka. Epitetų galėtų būti begalė. Tačiau gal jos taip šaukiasi pagalbos? Dažna rimta liga prasideda nuo kojų negalavimų. Ar toli nužingsniuosime, jei laiku nesureaguosime į kojų signalą SOS? Išgirsk perspėjimą.

Sunkios kojos gali perspėti, kad organizmas sunkiai serga. Neretai liga dar nepasireiškė visu gražumu, o kojos jau ryžtingai reikalauja pagalbos.

Tai kaip tik toks atvejis, kai ankstyva diagnozė gali sustiprinti vidinius organizmo resursus. Tačiau kodėl sveikatos barometras yra kojos?

Jos iš visų organizmo dalių dirba sunkiausią fizinį darbą - nešioja mūsų kūną, neretais atvejais turintį antsvorio. Per dieną žmogus nupėdina 6000-8000 žingsnių, o per gyvenimą teoriškai kelis kartus apeina Žemės rutulį.

Kraujas kojose užsilaiko todėl, kad jis ir limfa negali įveikti gravitacijos dėsnių ir iš apačios atitekėti iki širdies. Todėl limfa ir kraujagyslės turi nuolat dirbti. Joms padeda raumenys.

O kas trukdo? Mes patys: sėdimas darbas, ankšti drabužiai ir per maža avalynė, ilgas stovėjimas ir, žinoma, antsvoris.

Kai žemė slysta iš po kojų

Dažnai kojų skausmą sukelia kraujagyslių ligos, tačiau jis dažnai būna kitų: stuburo, nervų sistemos negalavimų, medžiagų apykaitos sutrikimų pasekmė. Būtent nuo kojų maudimo prasideda tokia klastinga liga kaip cukrinis diabetas. Ir tik vėliau kraujyje padidėja cukraus kiekis.

Kuo ilgiau dieną sėdime nuleidę kojas, tuo labiau kankinsimės nuo negalavimų vakare. Būna, kad žmonės apsipranta su nuolatiniu kojų skausmu. Tačiau jis kartais smarkiai pakeičia simptomus. Staigus aštrus skausmas gali perspėti apie kraujagyslių užsikimšimą. Tuomet jūs turite tik kelias valandas, kad suspėtumėte pas medikus ir išgelbėtumėte netekusias deguonies savo kojas.

Laikas susiimti!

Liaudies medicina siūlo keletą receptų išsausėjusioms ir sutinusioms kojoms. Tačiau pacientai jų imasi per vėlai. O pradinė ligos stadija yra geriausias laikas ją įveikti. Apmaudu, bet 95 proc. ligonių ją pražiopso. Todėl gausiai tepant kremus ir nuolat masažuojant kojas reikia savęs paklausti: “Ar ne laikas pas specialistą?” Kuo anksčiau pradėsite gydyti sunkias kojas, tuo bus efektyvesni rezultatai. Tai tinka ir variakozei.

Dėl sunkių kojų sindromo tiriamas visas organizmas. Tikrinami vidaus organai, atliekamas ultragarsinis kojų arterijų ir venų skenavimas. Tikrinama endokrininė sistema. Ultragarsu ištiriami mažajame dubenyje esantys organai. Kraujo tyrimas parodys, ar venų nėra apėmęs uždegimas.

Gydymo procesas ir sėkmė priklausys nuo pagrindinės ligos, kojų sunkumo “stažo”, amžiaus ir kitų faktorių. Jei būsite drausmingi - galima įveikti ir apleistą ligą. Tačiau nepamirškime svarbiausio, kad kartu su gydytojais turime stengtis ir mes patys. Tvirčiau atsistoję ant kojų griežtai keiskime gyvenimo būdą. Venkite didelių fizinių krūvių, sėdėkite tiesiai ir lygiai nuleidę abi kojas. Vertėtų atsisakyti pirčių, nepatogios avalynės (pakulnė gali būti ne aukštesnė kaip 6 cm). Susilaikykite nuo masažų - ypač anticeliulitinio.

Po truputį meskite svorį ir valgykite daugiau vaisių ir daržovių.
 
Liaudies medicina rekomenduoja

 

- Jei tinsta kojos, kasdien išgerkite po ketvirtadalį stiklinės dobilų žiedų nuoviro.
- Susmulkinkite 2 šaukštus bruknių lapų, užpilkite 1 stikline verdančio vandens, pavirkite 15 min. ant silpnos ugnies, nuovirą nukoškite ir išgerkite per dieną.
- Gerkite liepžiedžių antpilo: 2 šaukštus liepžiedžių užpilkite 2 stiklinėmis verdančio vandens, uždenkite ir palikite prisitraukti pusę valandos, po to nukoškite ir gerkite vietoj arbatos.
- Užpilkite 2-3 šaukštus kmynų sėklų 1 stikline verdančio vandens, uždenkite ir palikite nusistovėti. Išgerkite per dieną.



Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus