• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Žiemos laikas - tamsos metas

Autorius: Lietuvos Sveikata
2011-10-28 15:30:00

Žiemos laikas - tamsos metas
123rf
Kai šį savaitgalį atgal atsuksime laiką, džiūgaus tik “pelėdos”, rytais gavusios papildomą miego valandą. Tačiau ir jos greit prie to pripras - pasak medikų, prie laiko pasikeitimo priprasti pakanka kelių dienų. Tiesa, ir “vyturiams”, ir “pelėdoms” ims vis labiau trūkti saulės.

Fiziologija

 Dar 1976 metais, kuomet buvo pradėti pirmieji eksperimentai, kaip saulės šviesa veikia mūsų organizmą, įrodyta, kad apšvietimo intensyvumas turi poveikį encefalogramos rezultatams, veikia centrinę nervų sistemą.

 Įrodyta, kad šviesa turi įtakos insulino kiekiui kraujyje, širdies ritmui bei visai širdies ir kraujagyslių sistemai. Šiandien jau niekas neabejoja, kad medžiagų apykaitos procesams taip pat turi įtakos saulės šviesa. Vitamino D be saulės mūsų organizmas negamina. Žodžiu, rudens-žiemos sezonu visi fiziologiniai procesai mūsų kūne sulėtėja.
 
Psichologija

 Saulė - kaip tonizuojamasis gėrimas. Ji ir geros nuotaikos, ir aktyvumo, ir net įkvėpimo šaltinis. 

 Moksliniais tyrimais įrodyta, kad stresas ir kitokie negalavimai iš karto pradeda kamuoti žmones, kurie gyvena arba dirba blogai apšviestose patalpose. Kuo daugiau natūralaus apšvietimo, tuo mažiau žmones veikia stresas.

 Piktas bambeklis - toks, pasak psichologų, yra šiauriečio portretas šaltuoju metų laiku. Ir nieko keista, mat serotoninas, liaudyje vis dažniau vadinamas tiesiog “laimės hormonu”, žmogaus organizme gaminasi tik veikiamas ultravioletinių spindulių. Taigi mažėjant saulėtų dienų, mažėja ir šio hormono gamyba. Tai ir yra pagrindinė “rudeninių depresijų” priežastis.
 
Sveikata

 Šviesos ir saulės trūkumas gali būti ne vienos ligos atsiradimo priežastis - nuo trumparegystės iki nervų sistemos sutrikimų. O galvos skausmą gydytojai neretai vadina šaltojo sezono palydovu. Ir neretai jis kyla būtent dėl šviesos trūkumo.
 Moksliniais tyrimais taip pat įrodyta, kad trūkstant saulės didėja ir traumatizmas.
 
Tebūnie šviesa!

 Kad išvengtume negalavimų, šaltuoju sezonu turime pasirūpinti maksimaliu šviesos kiekiu.

Patarimai:

 • Stenkitės kuo daugiau laiko namuose praleisti šviesiausiuose kambariuose.

 • Atitraukite užuolaidas, nukelkite nuo palangių dideles gėles.

 • Nevalyti dvigubi langai natūralų kambarių apšvietimą sumažina net iki 50 proc. todėl juos būti kuo dažniau plauti.
 • Saulėtomis dienomis stenkitės kuo daugiau laiko praleisti gryname ore.

 • Kai trūksta natūralaus apšvietimo, į pagalbą pasitelkite dirbtinį. Kuo daugiau namie degs šviestuvų, tuo geriau. Suprantama, kad daugelis dabar pagalvosite, o kaip gi taupymas? Čia jau teks pasirinkti kiekvienam asmeniškai. Ar geriau liūdnam kiurksoti prie spingsulės, ar rudeninį liūdesį praskaidrinti gausesne šviesa.
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus