• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Laiku ir su saiku

2008-08-12 00:00:00

Laiku ir su saiku
"Gamma" nuotr.

Tiek jaunas, tiek patyrusias šeimininkes dažnai kamuoja nežinia, kiek kokių prieskonių dėti į patiekalą, o svarbiausia – kada? Štai kokį klausimą uždavėme prieskonių ekspertui Modestui Kučinskui.

Priklauso nuo paruošimo

Pasakyk, ką gamini, pasakysiu, kiek ir kokių prieskonių dėti. Maždaug taip atrodo pagrindinė kulinarijos taisyklė, kalbant apie taisyklingą prieskonių vartojimą. „Sakykime, troškinsime mėsą keletą valandų. Tiek maždaug laiko reikia žvėrienos gamybai. Kokius prieskonius dėsime? Kuo stambesnius. Pavyzdžiui, nesmulkintus pipirus, gvazdikėlius“, – sako M. Kučinskas. – Nesmulkinti gvazdikėliai puikiai tiks ir ilgai verdamai uogienei. Jei ketiname dėti maltus prieskonius, darykime tai gamybos pabaigoje, kai uogienė jau beveik paruošta.“


Kodėl taip yra, paklausite? Viskas paprasta – prieskoniuose gausu eterinių aliejų, kurie turi savybę garuoti. Jeigu mes juos ilgai virsime, kepsime, kaitinsime, neteksime būdingo aromato, skonio savybių. „Kuo ilgiau kaitiname, tuo greičiau dingsta aromatas“, – pabrėžia ekspertas. – Maža to, kad patiekale gali ir nelikti prieskonių skonio ar aromato, mūsų gaminamas maistas gali įgyti kartėlio.“

Jeigu gamybos procesas užtrunka vidutiniškai pusvalandį, galime naudoti grūstus prieskonius. „Malti prieskoniai dedami gamybos proceso pabaigoje“, – sako M. Kučinskas. – Jų aromatas išsiskleidžia prieš pat juos suvartojant.“

Marinavimo ypatumai

Kaip marinuoti mėsą, atrodytų, žinome visi, tačiau ar visada mėsa būna tokia skani, kokią tikimės paruošti? „Jei mėsą marinuojame apie parą, reikia prisiminti, jog prieskoniai turi būti grūsti itin stambiai ar net skaldyti“, – pastebi M. Kučinskas. – Ypač ši taisyklė taikytina, kalbant apie pipirus. Prieš kepdami nubrauksime juos nuo mėsos tam, kad nesukeptų ir neišskirtų kartėlio“.

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus