• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Pietūs ne namuose: kas galima ir kas – ne?

Autorius: Moters Savaitė
2011-04-14 18:22:00

Pietūs ne namuose: kas galima ir kas – ne?
123rf.com

Nešiotis maistą į biurą iš namų – keblu, o parduotuvėje pirktos mišrainės jau pabodo arba baugina neįtikėtinai ilgu E priedų sąrašu? Lieka dar vienas pasirinkimas – netoliese esančios kavinukės. Kokį maistą pasirinkti ten, kad nenukentėtų nei kūno linijos, nei sveikata?

Saugumo instrukcija pietaujant ne namuose

1. Į restoraną, kaip ir į parduotuvę, kategoriškai nerekomenduojama eiti išalkus – platus patiekalų asortimentas ir didelis alkis tikrai paskatins užsisakyti gerokai per daug. Tad jei nesinešate į biurą pietų – būtinai įsimeskite užkandžių, kurių galėtumėte užkrimsti likus valandai iki pietų – bananą, obuolį, lengvą sumuštinį.

2. Duonos prie pietų geriau atsisakyti – vis tiek ji čia nebus sveika, pilno grūdo, o balta duona ir bandelės tik padidins tuščių kalorijų kiekį. Vietoje duonos paprašykite atnešti stiklinę vandens.

3. Venkite švediško stalo, kur patiekalų galima dėtis kiek telpa į lėkštę ar padėklą. Pasirinkimo galimybės užburia žvilgsnį, o pagunda prisikrauti daugiau nei reikia pernelyg didelė.

4. Kad ir kokio tipo restoranas bebūtų, neužsisakinėkite didelių porcijų – rinkitės mažas, o jei atrodo, kad maisto bus permažai, papildomai užsisakykite daržovių salotų.

5. Venkite skrudintuvėje kepto maisto ar patiekalų, pagardintų džiūvėsėlių plutele. Į nepageidaujamų priedų sąrašą turėtumėte įtraukti ir grietinėlėsn sviesto padažus bei majonezą.

6. Riebaluose kepta žuvis ar mėsa taip pat mažiau naudinga organizmui nei ant grotelių kepti ar garuose troškinti skanėstai.

7. Neužsisakinėkite vaisvandenių ir sulčių iš koncentrato – jos būna gausiai pagardintos cukrumi. Jei susiviliojote šviežiai spaustomis sultimis – paprašykite, kad jas atneštų vietoje užkandžio, prieš pagrindinį patiekalą. Užsigėrimui rinkitės vandenį su citrina.

Vienas pagrindinių sveikos mitybos šalininkų raginimų – saugiu spinduliu apeiti visus greito maisto restoranus. Bet... ne paslaptis, kartais nepavyksta išvengti pietų ir šiose „draudžiamose“ įstaigose. Juolab kad ten ir skanu, ir nebrangu. Jei taip nutinka ne kasdien – tikrai nieko baisaus. Svarbiausia – išmintingai rinkitės patiekalus.

Tipiškas greitasis maistas turi mažai organizmui naudingų medžiagų ir daug to, ko mums visai nereikia – trans riebalų, sočiųjų riebalų rūgščių, sodos ir, žinoma, tuščių kalorijų.

• Rinkitės atsakingai. Šviežių daržovių salotos net ir greito maisto užkandinėse lieka šviežių daržovių salotomis, svarbiausia – atsisakykite jų padažų, kuriuose ir slypi daugiausia blogybių. Jei yra galimybė, rinkitės ant grotelių ar iešmo keptą mėsą, o ne riebaluose apkeptus gabalėlius.

• Užsigerti – tik vandens. Gazuotas vanduo laikomas prastesniu pasirinkimu už negazuotą, bet šimtąkart geresniu už gazuotus vaisvandenius!

• Ir vėl padažai. Jei tik įmanoma – paprašykite padavėjų negardinti padažais jūsų patiekalo arba pakeisti jį lengvesniais: majonezą – pomidorų padažu, garstyčiomis ar alyvuogių aliejumi.

• Greitas maistas nebūtina reikalauja greito valgymo. Tad neskubėkite prisikimšti ir nepamirškite visko gerai sukramtyti, o jei pajutote sotumą anksčiau nei pabaigsite savo mėsainį – ginkite visus sąžinės priekaištus šalin ir išmeskite nebaigtą porciją.

Ko greito maisto užkandinėse vengti?

• Superdidelių porcijų. Jei jau labai vilioja akcija ar nuolaida – tarkitės su bičiuliais, kolegomis ir dalinkitės vieną porciją perpus. Bet užsisakyti didžiausią porciją vien sau tikrai neverta.

• Druskos. Jos greitajame maiste ir taip netrūksta, tad iš įpročio neberkite papildomai.

• Kiaulienos šoninės. Taip, jos aromatas – nuostabus. Bet ši mėsa padidina ir taip riebių porcijų riebumą.

Skirtingo tipo užkandinėse skirtingi ir pavojai. Ką rinktis ir ko vengti?

Amerikietiško tipo greitas maistas: venkite padažų, didelių porcijų, riebaluose keptos mėsos, rinkitės ant grotelių keptą mėsą, padažams prašykite alyvuogių aliejaus, atsisakykite saldžių gazuotų gėrimų.

Meksikietiško maisto restoranai. Ryžiai, pupelės, salsa, avokado riekelės – puiku. Bet venkite sūrio, grietinėlės, tortiljos traškučių.

Sumuštinių barai. Suvožti sumuštiniai gali būti ir šalti, ir karšti, ir mažučiai, ir net 30 cm ilgio. Kadangi šie sumuštiniai neapkepti riebaluose, juose yra mėsos arba žuvies, daržovių, atrodo visai neblogas pasirinkimas. Tačiau, kaip ir renkantis mėsainius, svarbiausia čia – pagardai. Tokio tipo sumuštiniuose gausu majonezo, jiems naudojamuose produktuose apstu konservantų – juk toks sumuštinis nesensta, nedžiūsta kur kas ilgiau, nei namuose pasigamintas. Kad išsirinktumėte nors šiek tiek sveikesnį variantą, imkite mažesnį sumuštinį su liesesne mėsa, jei įmanoma – be majonezo. Idealu jie jis bus pagamintas ne iš baltos, o iš juodos duonos.

Azijos virtuvė. Sušiai, ryžiai, ryžių lapų suktinukai su daržovėmis? Drąsiai rinkitės šį maistą. Iš greitojo maisto restoranų asortimento šis pasirinkimas – vienas sveikiausių. Tik venkite riebaluose skrudintų tešloje mirkytų daržovių, vaisių, mėsos.

Itališka virtuvė. Vengiantiems angliavandenių picerijos turėtų tapti didžiausiu tabu. Tačiau kitais atvejais itališki patiekalai – taip pat vienas sveikesnių pasirinkimų, lyginant su kitokiu greituoju maistu. Povandeniniais šios virtuvės akmenimis galima pavadinti sviesto ir grietinėlės pagrindu pagamintus padažus ir, žinoma, visur gausiai barstomą sūrį. Patys kaloringiausi itališki patiekalai – lazanja, lakštiniai su grietinėlės padažu, karbonara, įdaryti makaronai manikoti. Tačiau svarbiausia – kad Italijos virtuvėje gausu daržovių patiekalų, didelis sriubų pasirinkimas. Taigi dubenėlis minestronės ir ravioli su špinatais ir pomidorų padažu gali tapti visai neblogu pasirinkimu pietums!
 

 

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus