• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Šaldytas maistas taupo laiką ir pinigus

Autorius: Moters Savaitė
2011-03-14 10:00:00

Šaldytas maistas taupo laiką ir pinigus
123rf.com

Laikas ir pinigai – štai du dalykai, kurie itin aktualūs gaminant maistą. Abu juos norisi sutaupyti, bet nesileidžiant į kompromisus su sveikata. Maistas turi išlikti kokybiškas ir sveikas. Tokiu atveju patogiausias pasirinkimas – pasinaudoti tuo, ką turite šaldymo kameroje. Ir tai daryti tikrai naudinga, nes dauguma specialistų neabejoja: šaldytas maistas kuo puikiausiai atstoja šviežius produktus, nenusileisdamas pastariesiems savo maistingumu.

Kai kuriais atvejais toks maistas gali būti netgi sveikesnis. Pavyzdžiui, iš tolimų kraštų vežami produktai transportuojant ir laikant juos sandėliuose praranda didesnę dalį savo vitaminų. O šaldyti vaisiai ir uogos paprastai užšaldomi visiškai prinokę, sezono metu, netrukus po derliaus nuėmimo.

Didelis šaldytų produktų pasirinkimas leidžia praplėsti valgiaraščio įvairovę. Ir tam nereikia ypatingų pastangų, šiems produktams apdoroti išeikvojama mažiau laiko. Jų nebereikia lupti, darinėti, netgi pjaustyti.  O ir pagaminami jie greičiau nei švieži. Pasak specialistų, taip galima namų ruošoje sutaupyti net 60 procentų laiko.

Beveik visus šaldytus produktus galima iš anksto suskirstyti porcijomis – kad nereikėtų kaskart atitirpinti didesnio kiekio.

Kaip pasigaminti šaldytų maisto atsargų?

• Visų pirma maisto produktai nuplaunami, pašalinamos visos nevalgomos jų dalys (kauliukai, žievė, sėklalizdžiai), daržovės ir vaisiai susmulkinami norimo dydžio gabalėliais.

• Daržovės ir vaisiai laikysis ypač gerai jei prieš užšaldymą bus blanširuoti. Blanširavimas – tai trumpalaikis (2-8 min) apdorojimas verdančiu vandeniu ar garais. Ši procedūra sustabdo enzimų poveikį, iš tarpląstelinių ertmių išstumia deguonį, sumažina šaldomo produkto apimtį. Daržovių ir vaisių spalva tampa ryškesnė, gaivesnė. Keletą minučių palaikius verdančiame vandenyje, daržovės perliejamos šaltu vandeniu, leidžiama jam pilnai nutekėti, o tada – metas į šaldymo kamerą!

• Uogas ir pjaustytus vaisius prieš šaldant rekomenduojama apibarstyti cukrumi. Tada jie nesipučia, nelūžta, juos patogiau sutalpinti.

• Beje, šaldymo sezonas nesibaigia su derliaus nuėmimu. Laiką taupančioms šeimininkėms tikru išsigelbėjimu gali tapti šaldyti maisto ruošiniai. Taip galima pasigaminti rinkinių sriuboms, greitai paruošti didesnį kiekį tarkuotų morkų, kopūstų atsargų – vėliau šias daržoves bus galima panaudoti verdant sriubas, troškinius.

• Šaldymo indeliuose patogu užšaldyti porcijomis ir sultinio ar gatavos išvirtos sriubos – tai gali tapti puikia greito maisto ir pirktinių pusfabrikačių alternatyva.

• Šaldymo kamera gali pagelbėti ir netikėtai namuose pagausėjus maisto atsargų, kurias bus sudėtinga suvartoti laiku. Taigi į šaldymo kamerą gali keliauti ne tik vaisia, daržovės, žuvis ir mėsa, bet ir duona, pyragas, netgi šiandien jūsų dietai taip stipriai trukdantis torto gabalėlis.

• Smulkiai pjaustyti prieskoniniai žalumynai akimirksniu leis pagardinti bet kokį karštą patiekalą, o jų aromatai užpildys namus ir maloniai primins vasarą.

• Jei savo grožį puoselėjate namuose pasigamintomis kaukėmis, jums tikrai pravers idėja pasigaminti didesnį jų kiekį ir porcijomis užšaldyti kameroje. Taip net ir gūdžiausią žiemą veido odą galėsite puoselėti trintų braškių ar juodųjų serbentų ir grietinėlės kauke.

Ir vis dėlto net ir užšaldytas maistas genda. Ilgainiui jame ima nykti vitaminai, pakinta spalva, skonis, konsistencija

Užšaldžius būtina priklijuoti etiketę su žyma, kada produktas užšaldytas. Taip bus paprasčiau stebėti, kad nepasibaigtų jo galiojimo terminas.

Pateikiame produktus bei jų galiojimo laiką mėnesiais:
 
Mėsa, faršas 1-3
Kiauliena 4-7
Jautiena, veršiena 9-12
Paukštiena  Višta 8-10
Antis, žąsis 4-5
Kalakutas 6-8
Jūros žuvis 9-12
Upėtakis, karpis 2-4
Daržovės Daržovių sultys, ankštinės daržovės, brokoliai, žirneliai, Briuselio kopūstai, špinatai  10-12
Žiediniai kopūstai, baltagūžiai ir raudonieji kopūstai, morkos, žalumynai  8-10
Daržovių ruošiniai sriuboms, cukinijos 6-8
Vaisiai Abrikosai, vyšnios, vaisių sultys, slyvos, visos uogos  10-12
Obuolių tyrė, kriaušės, trešnės, persikai  8-10
Duona, bandelės, biskvitai, sluoksniuotos tešlos gaminiai  2-3
Saldūs pyragai 4-6
Pagaminti patiekalai Košės 1-2
Apkepai, kepsniai, troškiniai, maltinukai, padažai, saldūs patiekalai 3
 

 

 

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus