• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Sriuba - džiaugsmas mūsų skrandžiui

2008-10-13 00:00:00

Sriuba - džiaugsmas mūsų skrandžiui
"Gamma" nuotr.

Sriuba, sriubytė... Tikriausiai jos skleidžiamas aromatas daugeliui iš mūsų primena šiltus senelių ar tėvų namus. Ne veltui jie rūpinosi, kad mes kasdien suvalgytume dubenėlį karštos sriubos, nes ji iš tiesų yra labai naudinga mūsų organizmui. Sriuba galėtų būti puikia išeitimi tiem žmonėms, kurie skundžiasi skrandžio veiklos sutrikimais ir kuriuos vargina sumažėjęs skrandžio sulčių rūgštingumas.

Yra sakoma, kad gera šeimininkė skanią sriubą sugeba išvirti „iš nieko“, tačiau vis dėlto į ją reikia įdėti tam tikrų produktų. Pagrindiniai sriubų produktai, kurie naudingi mūsų sveikatai yra šie:

Bulvės. Tai yra viena dažniausiai valgomų daržovių, kuri turi ypatingai daug vertingų medžiagų. Bulvės yra pats puikiausias kalio šaltinis! Iš jų gauname daugiau kaip pusę kalio paros normos. Šios daržovės ypatingai tinka inkstų ir širdies ligomis sergančiųjų dietai. Be to, bulvėse esančios veikliosios medžiagos gydo opas, malšina skausmą, mažina rūgštingumą bei slopina uždegimus, stimuliuoja kraujotaką. Drąsiai skaninkime šiomis daržovėmis sriubas, kurios suteiks mūsų sriubai tirštumo, o mums patiems didesnį sotumo jausmą.

Morkos. Šias daržoves būtina valgyti kasdien. Ruduo yra labai tinkamas metas papildyti savo organizmą morkose esančiu karotinu, nes jo atsargos organizme per žiemą būna išsekusios. Morkose gausu vitamino A, kuris yra būtinas medžiagų apykaitai, organizmo augimui, geram regėjimui. Būtent iš virtų morkų organizmas geriausiai pasisavina vertingąjį beta karotiną. Reikia tik prisiminti, kad karotiną organizmas geriau asimiliuoja kartu su riebalais, todėl nevenkite sriubos pagardinti šlakeliu riebalų.

Kopūstai. Tikriausiai kopūstienė daugeliui šeimininkių yra pats paprasčiausias sriubos receptas. Tai labai greitai paruošiamas patiekalas, kuriame slypi ypatingai daug vertingųjų medžiagų. Šios daržovės yra vieni didžiausių vėžio priešų. Nustatyta, kad jei nors kartą per savaitę suvalgytumėte kopūstų patiekalą, rizika susirgti šia klastinga liga sumažėtų  perpus. Jeigu bijote peršalimo ligų ir gripo, tai kopūstai jums padės nuo to apsisaugoti. Jose gausu vitamino C, kuris stiprina imuninę sistemą.

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus