• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai
Varškė - skani kasdienybė
Autorius: www.lsveikata.lt
2009-06-03 08:30:00

Jupiterimages nuotr.

Varškė mūsų mityboje vartojama taip pat seniai kaip ir pienas. Sakoma, kad mėgstantys varškę nesiskundžia apetitu ir gera nuotaika.

Varškėje esančios medžiagos normalizuoja riebalų apykaitą organizme - daugiau riebalų paverčiama energija, mažiau jų susikaupia ir nusėda ant kraujagyslių sienelių. Šiuo atveju geriausia valgyti liesą varškę, nes ji nekaloringa, o kartu ir puikiai numalšina alkį. Tokia varškė - puikus dietinis produktas. Prėska varškė, pagaminta ne iš rūgpienio, o iš šviežio pieno, “kovoja” su rūgštimi ir tinka sergantiems įvairiomis virškinimo trakto ligomis. Tokią varškę galima pasigaminti ir namuose - į 1,5 l ką tik užvirinto pieno reikia įpilti 0,5 l kefyro, atvėsinti ir perpilti per sietelį. Naudinga ne tik susidariusi varškė, bet ir išrūgos - jose daug kalcio. Išrūgas galima paskaninti uogų sultimis arba sirupu. Varškę galima maišyti su susmulkintais vaisiais arba jų tyre. Galima iš jos kepti apkepus, pyragus, daryti pudingus, dėti kaip įdarą į virtinius, lietinius. Išradinga šeimininkė nesunkiai gali sugalvoti kelias dešimtis būdų, kaip paruošti varškę.

Sergant plaučių uždegimu arba įsisenėjus bronchitui, mūsų senoliai gydėsi varškės kompresais, tam vartodami labai rūgščią varškę, skleidžiančią acto ar net spirito kvapą. 200 g varškės sumaišoma su valgomuoju šaukštu medaus, gauta masė užtepama ant seno audinio skiautės, iš viršaus pridengiama tuo pačiu audiniu, uždedama ant nugaros, uždengiama plėvele, popieriumi, vata ir pritvarstoma. Kad kompresas neslystų, galima užsivilkti ankštokus marškinius. Vakare uždėtas kompresas nenuimamas iki ryto. Jis sušvelnina kosulį ir malšina uždegiminius procesus.
 
Varškę bei jos produktus patariama valgyti tiems, kurie serga kepenų ligomis, kam sutriko tulžies išsiskyrimas, kasos veikla.
 


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus