• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Joga vaikams – puiki alternatyva įprastam sportui

Autorius: MyJane.ru
2011-01-12 15:40:00

Joga vaikams – puiki alternatyva įprastam sportui
InspireStock nuotr.
Ar verta mokyti mažylį jogos paslapčių? Nors kai kurios asanos ir kvėpavimo pratimai skirti tik suaugusiesiems, joga turi ką pasiūlyti ir paties mažiausiesiems.

Pastaruoju metu vaikai užversti reikalais ne mažiau nei suaugusieji. Taip pat kaip suaugusiuosius juos kamuoja ir greito gyvenimo stresas. Įtempto grafiko pasekmė – nervingumas, agresija, dirglumas, dėmesio koncentracijos susilpnėjimas mokykloje, nuolatinis nuovargis, nenoras aptarinėti savo problemų su suaugusiaisiais.

Neretai tėvai tiek užkrauna vaikus visais įmanomais popamokiniais užsiėmimais, kad laiko sveikam judesiui lyg ir nebelieka. O fizinė veikla stiprina vaiką, skatina jo vystymąsi.

Deja, mokykloje propaguojama kūno kultūra paprastai nepriartina vaiko prie sveikesnio gyvenimo būdo. Atvirkščiai – mokyklinukai visaip stengiasi išsisukti nuo šių pamokų. Kai kuriems vaikams, ypač mergaitėms, joga gali kuo puikiausiai kompensuoti fizinio aktyvumo stygių. Be to, joga padeda atsipalaiduoti po sunkios dienos, stiprina organizmą, yra puiki stuburo iškrypimo profilaktika.

Jogos paslaptis

Joga gali padėti vaikui iš naujo atrasti fizinę ir emocinę pusiausvyrą, stiprina jo ištvermę, gerina informacijos suvokimą. Jei vaikas nesidomi standartinėmis mankštomis, jogą jam galima pasiūlyti kaip madingą ir populiarią kūno kultūros metodiką.

Jogą rekomenduojama praktikuoti jau nuo 4 metų. Pranajama – speciali kvėpavimo mankšta – leidžiama atlikti vyresniems nei 8 metai vaikams. Asanos, kvėpavimo metodika ir pats jogos pateikimas turėtų būti adaptuotas vaiko amžiui, viskas turėtų būti grįsta žaidimu, kad teiktų malonumą net ir patiems mažiausiesiems.

Asanos

Kadangi jogos užsiėmimų nauda slypi asanų sekoje ir teisingame jų atlikime, neverta vaiko skubinti, raginti, kad išmoktų daugiau. Atlikimas turėtų būti lėtas ir sklandus, nesijaudinkite jei vaikas neįsimins visko iš karto. Kiekviena asana turi savo pavadinimą – vos jį išgirdęs vaikas jau žino, kokia asana eis po pastarosios.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus