• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Vaiko mityba: 15 esminių principų

Autorius: Askwoman.ru
2011-01-05 16:17:00

•    Pusryčiai: juoda duona su sviestu, sūriu, gabalėlis jautienos ar kitos troškinto mėsos, stiklinė šilto pieno. Ką tai duoda? Vaikų organizmas aprūpinamas vitaminais A, B, B1, B2, baltymais, kalciu, fosforu.

•    Priešpiečiams turėtų būti patiekta šviežių vaisių ir sulčių, aprūpinančių organizmą vitaminu C.

•    Pietūs: karštas patiekalas, bulvės su daržovėmis, mėsa arba žuvis su salotomis. Ką tai duoda? Iš tokių patiekalų lengvai pasisavinama geležis, cinkas, jodas, baltymai, folio rūgštis. Organizmas papildo vitaminų B1, B6, C atsargas.

•    Vakarienė – labai panašūs patiekalai, kaip ir pusryčiams.

4. Tinkamas pateikimas

Labai svarbu, prie kokio stalo vaikas sės valgyti. Mažyliams patinka gražiai patiektas maistas. Todėl stalo serviravimas – anaiptol ne tuščias laiko švaistymas. Be to, vaiką būtina nuo mažumės pratinti prie gerų manierų. Rekomenduojama laikytis šeimos vakarienės ir pusryčių tradicijų, o jei yra galimybė – ir per pietus susirinkti visiems drauge. Gaminant maistą venkite vartoti pernelyg daug druskos, aštrių prieskonių, patiekalus gardinkite prieskoninėmis žolelėmis, sėklomis.

5. Individualumas

Neretai tėvams siūlomos įvairiausios lentelės, kaip maitinti vaiką priklausomai nuo jo amžiaus. Bet tikrai nėra būtina idealiai laikytis „knyginio“ grafiko. Kiekvienas vaikas gali turėti savų su mityba susijusių polinkių – ir į juos būtina atsižvelgti.

6. Subalansuota mityba

Kiekviena mama maždaug žino, kiek jos vaikas suvalgys maisto, kokios porcijos jam yra įprastos. Bet vaiko gyvenime kartkartėmis pasitaiko ir apetito permainų: vaikas ilgai neišalksta, arba atvirkščiai, nuolat jaučia alkį. Jei toks elgesys neužsitęsia, ir ypač jei yra įtakotas išorinių faktorių (pavyzdžiui, įspūdžių kupinos kelionės ar pakitusių oro sąlygų) – neskubėkite nerimauti ir koreguoti apetito. Tačiau jei apetitas dingsta ilgesniam laikui – pasikonsultuokite su gydytoju ir iš naujo pertvarkykite vaiko valgiaraštį, kad jis nepajustų maistingųjų medžiagų deficito.

3 psl.
BuvęsPuslapis 2 iš 4Kitas


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus