• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

10 Viduržemio jūros dietos principų

2009-04-23 00:00:00

10 Viduržemio jūros dietos principų
Balsas.lt; Jupiterimages nuotr.

Viduržemio jūros pakrantės gyventojams išties pasisekė: jūra, saulė, aukštos kokybės maistas ir vynas. Nieko keisto, kad jų savijauta - puiki, o figūra - nepriekaištinga.

Kad daržovės, vaisiai, žuvis, mėsa ir riešutai yra naudingi sveikatai, seniai žinoma tiesa. O visų šių produktų derinys ir sudaro Viduržemio jūros dietos pagrindą.

1. Šviežias ir sveikas maistas. Pagrindiniai produktai maitinantis šiuo būdu - šviežios daržovės, vaisiai, grūdinės kultūros, riešutai, žalumynai, jūros gėrybės, natūralus jogurtas, alyvuogių aliejus ir nedidelis kiekis raudonojo vyno. Kiekvienam metų laikui pritaikomas skirtingas racionas. Ir, žinoma, valgomos tik ekologiškai užaugintos daržovės ir vaisiai.

2. Nedidelės porcijos. Racioną sudaro tik aukščiausios kokybės produktai, jie valgomi nedidelėmis porcijomis. Kai maisto skonis nuostabus - nebūtina jo suvalgyti daug. O sotumo jausmą ilgam suteikia alyvuogių aliejus ir riešutai - neatskiriama šios dietos dalis.

3. Naudingieji riebalai. Kitaip nei kitos dietos, Viduržemio jūros dieta nereikalauja sumažinti riebalų vartojimo. Tačiau pagal jos principuis nenaudingus riebalus reikia pakeisti naudingais: mononesočiaisiais, kurie įeina į alyvuogių aliejaus, riešutų ir avokado sudėtį, arba polinesočiosiomis riebalų rūgštimis Omega-3, kurių gausu riebioje žuvyje (tune, sardinėse, lašišose ir kt.)

4. Alyvuogių aliejus. Jis naudojamas visur, kur įmanoma. Kepant, gaminant padažus, makaronus, salotas bei kt. Tai pagrindinis riebalų šaltinis šiame racione. Juo pakeičiami kiti, mūsų organizmui mažiau naudingi, aliejai.

5. Omega-3 riebalų rūgštys.
Jos tokios pat naudingos, kaip ir mononesočiosios riebalų rūgštys, kurių yra alyvuogių aliejuje. Šio tipo riebalai sumažina širdies ir kraujagyslių, neurologinių ligų tikimybę.  Omega-3 rūgščių daugiausia riebioje žuvyje.

6. Daugiau daržovių, mažiau mėsos.
Viduržemio jūros dietos pagrindą sudaro daržovės: pomidorai, brokoliai, paprikos, špinatai ir pan. Dėl to reikėtų teikti pirmenybę augaliniam maistui, o mėsą valgyti ne dažniau kaip 2-3 kartus per savaitę.

7. Vynas. Italai, graikai ir kiti Viduržemio jūros pakrantės gyventojai kiekvieną dieną vakarieniaudami išgeria dvi taures raudonojo vyno. Tačiau gėrimo kiekis neviršija 100 gramų. Įrodyta, kad raudonas vyras naudingas širdžiai, nes jame yra natūralių antioksidantų, užtikrinančių gerą kraujo apytaką ir užkertančių kelią trombų susidarymui.

8. Minimalus produktų apdorojimas.
Duona, makaronai, bulvės, polenta, ryžiai - pagrindiniai Viduržemio jūros dietos produktai. Juose yra ląstelienos, vitaminų, mineralų. Produktai, kurie buvo kuo mažiau perdirbti, nuvalyti, suteikia mūsų organizmui energijos, bet ne papildomų kalorijų. Suvalgius tokio maisto sotumo jausmas lieka ilgam, be to, jis naudingas virškinimo sistemai.

9. Vaisiai desertui.
Pamirškite tortus ir saldainius. Viduržemio jūros pakrantės gyventojams juos pakeičia vaisiai. Juose yra fruktozės, ląstelienos, vitaminų, mineralų, kitaip nei nesveikuose saldumynuose.

10. Ne dieta, bet gyvenimo būdas. Iš tiesų Viduržemio jūros dieta yra gyvenimo būdas. Tai - sveikos mitybos ir fizinio aktyvumo derinys. Pakeitę mitybos įpročius ne tik tapsite sveikesni: pagerės ir jūsų dvasinė savijauta. Ir nebūtina iš karto imtis radikalių pokyčių: tiesiog sumažinkite porcijas ir į racioną įtraukite daugiau naudingų produktų.
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus