• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Dieta – savęs valgymas?!

Autorius: Klaipėdos m. visuomenės sveikatos biuras
2010-05-07 09:17:00

Dieta – savęs valgymas?!
jupiterimages.com nuotr.

Gegužės 6 — ąją visame pasaulyje minima diena be dietų. Dietos – pavojingas žaidimas su sveikata ir psichika, todėl specialistai pataria nepasiduoti „lieknėjimo manijai“ ir rūpintis savo kūnu bei figūra protingai. 

„Labiausiai neramina tai, kad dietomis susivilioja paauglės, jaunos merginos. Klaipėdos m. visuomenės sveikatos specialistės, dirbančios švietimo įstaigose pastebi, kad labai daug mergaičių ryžtasi drastiškoms dietoms tik dėl to, kad taptų lieknesnės, išvengtų bendraamžių patyčių. Kai kuriose mokyklose apie dietas prisipažino galvojančios 8 mergaitės iš 10. Baugu, kad laikydamosi dietų merginos gali susirgti nervine anoreksija ar bulimija. Statistika skelbia, kad pasaulyje net 5-20 proc. sergančiųjų anoreksija miršta nuo išsekimo“ , - teigė Klaipėdos m. visuomenės sveikatos biuro l. e. p direktorė Ineta Pačiauskaitė. 

Specialistai pataria –  savo kūnu galima pasirūpinti ir be dietų. Svarbu nepamiršti judėti, rinktis sveikesnius produktus ir svarbiausia - NESKUBĖTI! Dietų griebimasis gali privesti prie skaudžių pasėkmių – nervinės anoreksijos ar bulimijos. 

PRAKTINIAI PATARIMAI, PADĖSIANTYS DŽIAUGTIS GYVENIMU IR BE DIETŲ:
Nebadaukite. Gali pasirodyti keista, tačiau dauguma valgo per mažai ir kalorijų trūkumas priverčia kūną kaupti. Mūsų kūnas yra protingas ir jei jis negauna pakankamai maisto, medžiagų apykaita priverčia kūną kaupti kiekvieną kaloriją, kurią gauna arba gaminti energiją iš kiekvieno turimo raumenų audinio. Tai nėra gerai. Nepraleiskite PUSRYČIŲ. Žmonės, kurie nevalgo ryte, turi 4 kartus daugiau tikimybės nutukti.
Išsimiegokite. Trumpas miegas padidina gliukozės kiekį kraujyje. 4 – 7 valandų miego žmogaus organizmui nepakanka, rekomenduojama kiek galima dažniau pamiegoti 8 valandas, geriausia eiti miegoti prieš vidurnaktį. Būtent prieš vidurnaktį sumažėja kortisolio kiekis. Kortisolis - tai gyvybinis hormonas, reaguojantis į stresą. Jis pakelia apetitą, bei sulaiko riebalų ląsteles ir pasistengia kuo daugiau jų pagaminti.
Venkite saldintų gėrimų ir gerkite daugiau vandens. Ar žinojote, kad saldintų gėrimų mėgėjai amerikiečiai išgeria net 20% savo kalorijų? Saugokitės šių spąstų! Vanduo yra tobulas, jis gerina virškinimą, šalina toksinus, padeda svarbioms medžiagoms įsigerti į ląsteles, kurios yra reikalingos deginant kalorijas.
Valgykite mažiau apdoroto maisto. Venkite greitai paruošiamo ir riebaluose kepto maisto ir stenkitės vartoti kuo daugiau natūralių produktų. Taip pat būtina gauti daug skaidulų (jos lengviau šalinamos); vaisiai ir daržovės yra sočiausias pasirinkimas.
Sumažinkite tempą. Kai valgote, nerykite jo godžiai. Regis, mes tik per šventes ramiai atsisėdame ir mėgaujamės maistu. Vienuoliai kramto kiekvieną maisto kąsnį po 100  kartų (tai tikrai yra per daug J), bet jie taip pat valgo tol, kol pasijaučia sotūs. Jų nuomone, dažnas maisto kramtymas padeda kūnui geriau jį suvirškinti
Kvėpuokite. Ryte, per pietus ir dienos gale 10 kartų stipriai įkvėpkite. Užsimerkite, įtraukite orą giliai į pilvą per nosį ir išleiskite visas atliekas  per burną. Nesvarbu, ar esate įsitempęs, ar tiesiog norite tinkamai pradėti dieną, kvėpavimo pratimai yra labai svarbūs.
Neapsiribokite treniruotėmis. Netgi jeigu jūs sportuojate, negalite valgyti ir gerti ką tik panorėję. Yra trys svarbiausi faktoriai: balansuojantys pratimai, maistas ir nusiteikimas. 
 
 SVARBI INFORMACIJA APIE VALGYMO SUTRIKIMUS 
Valgymo sutrikimai yra psichikos ligos, nesirenkančios aukų pagal lytį, amžių, socialinę padėtį. Nuo valgymo sutrikimų visame pasaulyje kenčia apie 5 proc. žmonių. Valgymo sutrikimai kelia grėsmę žmogaus sveikatai ir netgi gyvybei, pažeidžia jį visą: žalojamas organizmas, psichika, keičiasi elgesys, sumažėja socialinės adaptacijos galimybės, didėja savižudybių pavojus.
Pagrindiniai valgymo sutrikimai – nervinė anoreksija ir nervinė bulimija.  

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus