• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Dietos stereotipai meluoja!

Autorius: L.Mureikaitė
2011-04-26 15:23:00

Dietos stereotipai meluoja!
123RF nuotr.
Kad atsikratyti viršsvorio sunku – žino kiekviena, kuriai reikia numesti bent keletą kilogramų. Tačiau kaip tą svorį numesti, nuo ko pradėti ir kuo baigti – čia jau rimtesni klausimai, neretai moteriškose kompanijose sukeliantys aibes diskusijų, apipinti legendomis ir mitais. Štai keletas labai dažnų, tačiau, deja, klaidingų teiginių apie lieknėjimą, kuriuos tenka išgirsti beveik kiekvienai, pasiryžusiai pagaliau įsisprausti į keletu dydžių mažesnius drabužius.

1.    Pasiryžimas sulieknėti – tuščias laiko švaistymas. Tai pavyksta tik Holivudo žvaigždėms, ir tai joms į pagalbą atskuba visa komanda gydytojų, trenerių, dietologų ir netgi visagalių chirurgų su skalpeliais, pasiruošusių kur per daug – nupjauti, o kur trūksta – prilipdyti.

Netiesa! Taip, norėdamos sulieknėti žvaigždės dažnai samdosi visą būrį joms gelbstinčių specialistų. Tačiau jei neketinama siekti svaiginančių sportinių rezultatų, jei nekamuoja lėtinės ligos ir kiti sveikatos sutrikimai, norint sulieknėti visai nebūtinas nei asmeninis treneris, nei dietologas, o juolab chirurgas su skalpeliu. Daugelis žmonių savo patirtimi jau seniai įrodė, kad pasitelkus į pagalbą valią ir ryžtą, galima ne tik gerokai sulieknėti, bet ir vėliau sėkmingai nebepriaugti svorio.

2.    Numestas svoris vis tiek ataugs. Kadangi visų dietų finalas – nekontroliuojamas apsirijimas po ilgalaikio badavimo. O ir organizmas po dietos daug greičiau suvartotas kalorijas paverčia riebalais.

Netiesa! „Jo jo“ efektas akivaizdžiausias tada, kai svoris sėkmingai numetamas po griežtų dietų ir iškart grįžtama prie ankstesnės netaisyklingos mitybos. Tačiau jei pasirinkta dieta leidžia suvartoti ne mažiau kaip 1200 kcal. per dieną, lieknėjama sveikai, medžiagų apykaita nesutrinka. Pasiekus norimą svorį, suvartojamo maisto kiekį galima padidinti iki 1800 -2000 kcal., ir svoris nesugrįš. Svarbiausia yra kontroliuoti savo mitybą ne tik laikantis dietos, bet ir jai pasibaigus.

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus