• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kodėl auga svoris?

Autorius: Eli.lt
2015-01-04 10:06:00

Daugelis bando laikytis dietų, sportuoti, tačiau rezultatai nedžiugina, o svoris vis grįžta. Kodėl? Ką daryti, kad pavyktų numesti svorio lengvai ir efektyviai?



Visų pirma, reikėtų išsiaiškinti ar svoris neauga dėl hormoninio disbalanso, tam tikrų ligų, medikamentų vartojimo, depresijos. Toks svorio augimas dažniausiai būna itin ženklus, svoris pradeda augti staiga. Esant šiems sutrikimams reikėtų kreiptis į medikus ir pašalinti svorio augimo priežastį.

Kitais atvejais mūsų svoris auga dėl keletos pagrindinių, netinkamų mitybos ir gyvenimo stiliaus įpročių, kuriuos tiesiog reikėtų keisti.

Nežinojimas, kiek kalorijų suvartojama. Kalorijų skaičiavimas tik iš pirmo žvilgsnio atrodo kaip varginantis ir daug žinių reikalaujantis užsiėmimas. Pradėjus domėtis ir skaičiuoti savo suvartojamų kalorijų kiekius labai greitai įgysite žinių ir galėsite nesunkiai reguliuoti savo mitybą.

Valgymas iš didelių lėkščių. Tyrimai rodo, kad iš didelių lėkščių valgantieji yra linkę suvartoti ženkliai daugiau maisto, dažniau persivalgyti.

Apsipirkimas be sąrašo. Susidarykite bent jau apytikslį savaitės mitybos planą ir supirkite jums reikalingus produktus pagal sąrašą - taip ne tik sutaupysite pinigų, bet ir neprisipirksite jums nereikalingo maisto, nevertingų pusgaminių, tukinančių užkandžių ir saldėsių.

Mitybos plano neturėjimas. Egzistuoja įvairiausių mitybos sistemų ir verta išbandyti bent keletą jų bei atrasti sau tinkamiausią ir jos sąžiningai laikytis. Valgydami nustatytu laiku, reguliuodami porcijų dydžius suvaldysite alkio jausmą, rečiau persivalgysite, o svoris ilgainiui normalizuosis.

Skystosios kalorijos. Tikriausiai kiekvienas žino, kad gazuotuose limonaduose yra itin daug cukraus, kurio mūsų organizmas nespėja sunaudoti energijos gavimui ir verčia riebalais, kurie kaupiasi. Reikėtų žinoti dar ir tai, kad cukraus itin daug yra ir energetiniuose gėrimuose, saldžiose sultyse, įvairiuose pieno gėrimuose. Būtinai skaitykite perkamų gėrimų etiketes ir įsitikinkite ar juose nėra cukraus pertekliaus!

Išsiblaškymas valgymo metu. Atliktų tyrimų metu paaiškėjo, kad žmonės, kurie valgydami užsiima pašaline veikla suvartoja daugiau maisto, jį prasčiau perkramto, tad ne taip greitai ir gerai pasisotina.
Kiekvienam valgymui skirkite bent 20 minučių, išmokite mėgautis maistu, o valgydami iš rankų paleiskite telefoną, nežiūrėkite televizoriaus, nevalgykite prie kompiuterio.

Menkas fizinis aktyvumas. Savaime suprantama, kad sportuodami deginame kalorijas, tačiau tyrimai taip pat rodo, kad sportas padeda sureguliuoti alkio jausmą, fiziškai aktyvūs žmonės rečiau užkandžiauja, rečiau persivalgo, jų apetitas yra normalus.
Atraskite laiko sportui! Pasirinkite tokią sporto šaką, kuri smagi jums - galite plaukioti, šokti, važinėtis dviračiu, pasivaikščioti kiek greitesniu tempu.
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus