• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Sėkmės strategijos norinčioms sulieknėti

Autorius: www.tavokunas.lt
2009-09-11 12:10:00

Sėkmės strategijos norinčioms sulieknėti
dreamstime.com nuotr.

Frazė, kad gero žmogaus turi būti daug, — netikusi paguoda. Seniai aišku, kad gero žmogaus turi būti tiek, kiek reikia. Ir nė kilogramu daugiau.

Apie storules ir lieknąsias prirašyti ištisi tomai. Visos žino, kad yra daugybė apkūnumo priežasčių, ir tikrai yra girdėjusios, jog laimės teikia ne tobulos linijos, jog reikia mylėti save tokią, kokia esi. Tačiau net didžiausiai optimistei storulei anksčiau ar vėliau kyla mintis: kokia nelaiminga esu aš ir kokios laimingos lieknosios. Tada griebiamės įvairiausių dietų. Suliesėjame, grįžusios prie senųjų maitinimosi įpročių vėl sustorėjame. Ir taip be galo.

Gydytoja dietologė Daiva Pipiraitė teigia, kad medžiagų apykaita nuo tokių eksperimentų vis lėtėja, kalorijų poreikis mažėja ir kiekvienas bandymas sulieknėti tampa vis sunkesnis ir mažiau efektyvus, kol galų gale pasiekiama riba, kai valgome labai mažai, bet svoris nekrinta, gal net didėja. Žodžiu, pusė apelsino pusryčiams, du kiviai pietums ir greipfrutas vakarienei — ne pati geriausia išeitis. Juo labiau kad pasaulyje egzistuoja gimtadieniai, Naujieji metai, restoranai ir dešrelės šaldytuve. O skaičiuoti kalorijas ir prakaituoti sporto salėje dažnai nelieka laiko.

Dietologė primena seną tiesą: liesėjama tada, kai išeikvojama daugiau energijos, nei gaunama. Vadinasi, jei kūno masė pastovi, tai energijos balansas — nulinis, suvalgote lygiai tiek, kiek reikia organizmui. Valgote mažiau nei visada ir neliesėjate? Vadinasi, jūsų racione netinkamas baltymų, riebalų ir angliavandenių balansas. Greičiausiai suvartojate per daug riebalų. Sakote, ne? Ar tikrai jūsų racione tik virtas ir vandenyje troškintas maistas, ar valgote tik liesą mėsą, ar tikrai žinote, kokie produktai yra liesi? Liesėjančių neišvengiamai tyko pagundų spąstai. Taigi suliesėti galima, tik reikia žinoti, kaip tai saugiai padaryti, o suliesėjus išlaikyti norimą kūno masę.

2 psl.
Puslapis 1 iš 5Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus