• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Gal tau PMS???

Autorius: eli.lt
2013-03-25 13:00:00

Gal tau PMS???
"Gamma" nuotr.
Tokia fraze apsišarvavęs ne vienas vyras gali išreikšti savo nustebimą, kodėl ką tik pažėrei jam priekaištų dėl ne vietoje paliktų šlepečių ar vis dar nesutaisyto čiaupo, iš kurio kapsi vanduo. Ir nors išpopuliarėjus šioms trims raidėms, kurias taisyklingai iššifruoja net mokinukai, jomis galima pateisinti daugybę nemalonumų – pradedant bloga nuotaika ir baigiant priaugtais keletu kilogramų, iš tikrųjų premenstruacinis sindromas yra visai nejuokinga būklė, daugybei moterų sukelianti blogą savijautą, nemalonius pojūčius, nuovargį, sudirgimą, varginančią nuotaikų kaitą ir galybę kitų nemalonumų.

PMS simptomai

Pagrindinius PMS požymius galima suskirstyti į 3 grupes:

•    Premenstruacinis dirglumas. Jis siejamas su prieš menstruacijas pakitusia hormonų pusiausvyra. Pakilus estrogeno ir smuktelėjus progesterono lygiui gali pasireikšti nerimas, nuotaikų kaita, dirglumas, nemiga.

•    Premenstruacinė hiperhidracija. Skysčių kaupimasis kūne prieš mėnesines siejamas su šiuo metu organizme susikaupusiu druskų pertekliumi ir galbūt pakilusiu hormono aldosterono lygiu. Nuo to gali laikinai padidėti svoris (apie 1-1,5 kg), ima tempti krūtis, tinsta galūnės.

•    Premenstruacinis apetito padidėjimas. Manoma, kad 1 iš 3 moterų, kurias kamuoja PMS, pasireiškia ir hipoglikemija – sumažėjęs cukraus kiekis kraujyje. Be abejo, jį lydi padidėjęs apetitas ir net alkio priepuoliai, kai ypač norisi ko nors saldaus, taip pat silpnumas, galvos skausmas.

Tinkamiausi atkirčiai

Kuo gydyti PMS? Vaisto nuo šio negalavimo nėra. Galima gydyti jo simptomus, pavyzdžiui, galvos skausmą. Daugelį simptomų efektyviai pašalina hormoniniai kontraceptikai. Tačiau ne prastesnių rezultatų pasiektum į pagalbą pasitelkus natūralius būdus, visų pirma atsipalaidavimą, meditaciją ir, žinoma, tinkamą mitybą.

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus