• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Aštrieji pipiriukai tirpdo riebaliukus

Autorius: Eli.lt
2009-09-16 15:39:00

Aštrieji pipiriukai tirpdo riebaliukus
Jupiterimages nuotr.

Aitriosios uoginės paprikos yra vienos iš tų daržovių, kurios turi didelės koncentracijos sveikatą stiprinančių medžiagų. „Ugniniai“ pipiriukai padeda išlaikyti sveiką cholesterolio lygį ir neleidžia ant arterijų sienelių kauptis riebalams. O kuo jos dar naudingos?

Raudonosios ankštys yra turtingos betakaroteno – vertingojo provitamino A, kuris mūsų organizme tapęs tikruoju vitaminu A, yra atsakingas už sveikas akis ir gleivinę, apsaugą nuo infekcijų ir ląstelių gyvybingumą. Kad organizmas galėtų provitaminą paversti tikruoju vitaminu, jam reikia nesočiųjų riebalų rūgščių.

Švelnaus ar aštraus skonio, šviežiose ankštinių šeimos ankštyse yra bent tris keturis daugiau vitamino C, nei tokio pat svorio citrusiniuose vaisiuose.

Uoginėse paprikose esantis kapsaicinas skystina kraują. Taip pat jis pasižymi apsauga nuo galimų uždegimų. Mokslininkai teigia, kad kepenyse ši medžiaga paverčiama junginiu, kuris neutralizuoja laisvuosius radikalus. Manoma, kad valgyje esantis kapsaicinas bent 25% pagreitina medžiagų apykaitą. Būtent taip moksliškai vadinamas kalorijų deginimas.

Iš mikroelementų pirmiausia reiktų paminėti  skysčių apykaitą reguliuojantį kalį. Uoginėse paprikose taip pat gausu ir baltymų apykaitai būtino vitamino B6, vitaminų B1, B2, B12. Tai vienintelė daržovių rūšis, kurioje tikrai gausu vitamino P, kuris palaiko kraujagyslių tonusą.

Kada mes suvalgome aštriais prieskoniais pagardintą patiekalą, mūsų organizmas išskiria euforiją sukeliančius endorfinus. Aštrumas taip pat prisideda prie mūsų žvalumo ir darbingumo.

Suvalgius uoginės paprikos, pagerėja cholesterolio bei riebalų perdirbimas. Kapsaicinas (būtent jis lemia ugnines savybes) dvejopai prisideda mažinant cholesterolio lygį. Jam veikiant organizmas pasisavina mažiau cholesterolio, todėl didžioji jo dalis tiesiog pašalinama, be to, jis suaktyvina enzimus, kurie kepenyse skaido riebalus.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus