• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kodėl medituoti? (III dalis)

Autorius: Egidijus Varnavičius
2011-07-19 13:16:00

Kodėl medituoti? (III dalis)
123rf.com

Praeitoje dalyje   aprašėme esminį sąmonės aspektą, supratome, kad vien tik noro keistis nepakanka, o galiausiai prabilome ir apie problemų sprendimą - meditaciją. Šioje, paskutinė straipsnių ciklo dalyje aprašysime visuotinį meditacijos poveikį bei jo duodamus rezultatus.

Visuotinis poveikis

Pagrindinis meditacijos tikslas - pakeisti mūsų pasaulėvoką, tačiau žinoma, kad, be to, ji yra naudinga sveikatai. Paskatinti Proto ir gyvybės instituto veiklos, aktyviai palaikančios budizmo ir modernaus mokslo bendradarbiavimą, pagrindiniai Amerikos universitetai, tokie kaip Viskonsino (Madisonas), Prinstono, Harvardo ir Kalifornijos (Berklis), bei tyrimų centrai Ciuriche, Šveicarijoje, pastarąjį dešimtmetį intensyviai tyrinėjo meditaciją ir jos ilgalaikį bei trumpalaikį poveikį smegenims.

Patyrę praktikuotojai, paskyrę meditacijai nuo dešimties iki šešiasdešimties tūkstančių valandų, pademonstravo tokį gebėjimą sutelkti dėmesį, kokiu nepasižymėjo nė vienas pradedantysis.

Pavyzdžiui, atliekant tam tikrą užduotį, jiems pavykdavo išlaikyti bemaž nepriekaištingą koncentraciją keturiasdešimt penkias minutes, kai dauguma kitų žmonių po penkių ar dešimties minučių imdavo daryti vis daugiau klaidų.

Patyrę medituotojai gali ilgą laiką efektyviai sutelkti protą į tam tikrą objektą. Be kita ko, eksperimentais nustatyta, kad didelę meditacijos patirtį turinčių žmonių smegenų sritis, susijusi su tokiomis proto būsenomis, kaip atjauta, žymiai aktyvesnė nei kitų.
 Šie atradimai rodo, kad tam tikras žmogaus savybes galima sąmoningai ugdyti lavinant protą. Šių tyrimų rezultatai buvo apibendrinti keletoje straipsnių, paskelbtų prestižiniuose mokslo žurnaluose, ir tai buvo pirmas rimtas ir patikimas mokslo tiriamasis darbas apie meditaciją.

2 psl.
Puslapis 1 iš 4Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus