• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

10 bėgiko naujoko klausimų profesionalui

Autorius: Kalėdinis maratonas
2011-11-10 09:00:00

10 bėgiko naujoko klausimų profesionalui
Klausimai, kurie bėgikui profesionalui gali pasirodyti juokingi, naujokams dažnai kelia tikrą galvos skausmą. Todėl treniruočių plano „Bėgu iki Kalėdų“ sudarytojas, daugkartinis Lietuvos ilgų nuotolių čempionas, Atėnų olimpinių žaidynių dalyvis Mindaugas Pukštas draugiškai, be ironijos ir su dideliu noru padėti, atsako į 10 dažniausiai naujokams kylančių klausimų.

1.    Jeigu bėgti pasidaro sunku, ar galima paeiti?

Pradedančiajam bėgikui iš tiesų sunku įveikti visą distanciją be ėjimo pertraukėlių. Nereikia savęs alinti, jeigu sunku, bėgimą reikėtų keisti ėjimu, palaipsniui ilginant bėgimo ir mažinant ėjimo laiką. Varžybose patarčiau nesustoti, nes paskui bus labai sunku vėl pradėti. Bėgti dažniausiai pasidaro sunku todėl, kad pasirenkame per greitą tempą. Reikėtų žinoti savo galimybes, o tai padaryti geriausia reguliariai treniruojantis.

2.    Kaip žinoti ar pasirinkau teisingą greitį ir ar man pavyks įveikti treniruotės plane numatytą distanciją?

Jeigu yra bent kokia abejonė, kad distancijos neįveiksite, geriau sulėtinti bėgimo spartą. Svarbiausia yra ne kaip pradedame, o kaip užbaigiame treniruotę.

3.     Ar reikia mankštintis prieš ir po bėgimo?

Būtinai. Prieš bėgimą mankštindamiesi išvegsite traumų. Po bėgimo mankšta padeda greičiau atsigauti. Jei po bėgimo nesimankštinsite, kitą dieną kūnas bus sunkus, skaudės raumenis ir negalėsite atlikti kitos treniruotės.
 
4.    Ar bėgioti rudenį ir žiemą – ne per šalta? Kokiu oru galiu sau leisti nedaryti treniruotės? Ar reikia kepurės, pirštinių, storų kojinių ir šiltos striukės?

Tinkamai apsirengti bėgant šaltu oru yra būtina. Ką vilktis priklauso nuo oro sąlygų. Bėgti turi būti patogu, drabužiai neturėtų varžyti judesių. Šaltu ir lietingu oru patarčiau po treniruotės kuo greičiau persirengti. Taip išvengsite peršalimų, nes po treniruotės kūnas įšilęs, esate suprakaitavęs, todėl šlapi rūbai ant kūno – ne pats geriausias sprendimas šaltu oru.

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus