• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Dviratis: ir sportui, ir keliavimui

2008-07-02 00:00:00

Dviratis: ir sportui, ir keliavimui
Edieta.lt, „Gamma“ nuotr.

Mūsų krašte oras toli gražu ne visada lepina, o vasara labai greitai prabėga. Todėl dviračių sezonas ne toks jau ir ilgas. Tad ilgai nedelsę naudokitės proga – dviratis puiki mankšta ir keliavimo priemonė.

Važiuojant dviračiu, dirba visi kūno raumenys – stiprėja širdies ir kraujagyslių sistemos veikla, kvėpavimas, gerėja medžiagų apykaita. Be to, mindami dviratį sudeginsite nemažai kalorijų, padailinsite figūrą. Vidutiniu intensyvumu nuvažiavę 9 km, sudeginsite apie 210 kcal. Pusvalandis pasivažinėjimo dviračiu atitinka 15 minučių bėgimo ristele. Važinėjant reguliariai, ugdoma ištvermė, mažėja nervinė įtampa, juntamas atsipalaidavimas.

Kai tik turite laisvo laiko ir oras tam palankus, sėskite ant dviračio ir važiuokite į gamtą. Važiavimo tempą ir atstumą pasirinkite pagal savo savijautą ir fizinę formą. Važinėkitės tol, kol pajusite nuovargį. Kitą kartą atsisėdus ant dviračio, seksis daug geriau, organizmas bus pripratęs prie esamų apkrovų. Po kurio laiko galėsite be jokio vargo nuvažiuoti keliasdešimt kilometrų.

Svarbu išsirinkti tinkamą dviratę priemonę, patogią jūsų kūnui, kurią lengva valdyti. Dviratis turi būti tvarkingas, nes nuolat gendanti transporto priemonė gadins planus ir nuotaiką. Reguliariai tepkite grandinę, valykite nuo jo purvą, tikrinkite ar viskas gerai priveržta ir sureguliuota.

Dviračiai skirstomi į:

o Kalnų
o Turistinius
o Miesto
o Ekstremalaus sporto
o Hibridinius

Jei nusprendėte į darbą važinėti dviračiu – rinkitės miesto dviratį. Ši transporto priemonė nėra skirta greitam važiavimui, tačiau yra komfortiški važinėti miesto gatvių kieta danga. Laisvalaikio kelionėms ir pasivažinėjimams galite rinktis turistinį dviratį, kuris yra tvirtesnis ir pritaikytas ilgesnėms kelionėms. Kalnų dviračiai skirti važinėti sudėtingomis, nepatogiomis, akmenuotomis trasomis.

Kad važinėjimas būtų malonus ir nekenktų sveikatai, pasirūpinkite tinkama apranga ir apsaugos priemonėmis. Rekomenduojama turėti specialius akinius, kad apsaugotumėte akis nuo saulės, kritulių, dulkių ir vabzdžių. Dėvėkite šalmą, kuris apsaugos nugriuvus. Turėkite gertuvę. Taip pat pasirūpinkite atsargine kamera bei įrankių rinkiniu.

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus