• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Greita pagalba smegenims - saldi arbata

2009-05-19 00:00:00

Greita pagalba smegenims - saldi arbata
lsveikata.lt; Jupiterimages nuotr.
Ką valgyti, kai laukia sunkus egzaminas? 

Odeta
Atsako gydytoja dietologė 
Laimutė Janilionienė: 

Tinkama mityba stiprina nervų sistemą, pakelia nuotaiką, malšina nuovargį ir įtampą. Svarbiausia - kasdien su maistu gauti ir baltymų ir riebalų ir angliavandenių. 

Valgykite ne tik vaisius bei daržoves, bet ir prieskoninius augalus, kuriuose yra organizmui reikalingų elementų, būtinų normaliam nervų sistemos funkcionavimui. 
 
Pavyzdžiui, jei trūksta B grupės vitaminų, greičiau pavargsite, negalėsite susikaupti. Šių vitaminų daug grikių, ryžių kruopose, stambiai maltuose miltuose, daugelyje daržovių, kiaušiniuose. Nervų sistemai naudingi ir antioksidantai, kurių yra citrusiniuose, erškėtuogėse, raudonuosiuose pipiruose. Vitamino E daugiausia jūros žuvyse, kukurūzų, alyvų aliejuje. 

Nervų sistemai svarbus ir magnis, kurio yra petražolėse, krapuose, įvairiose uogose. Jei reikia greitos pagalbos nervų sistemai ir smegenims - padės produktai, turintys daug gliukozės. Tai saldi arbata, šokoladas, sausainiai, erškėtuogių nuoviras, natūralios sultys. 

Greičiau atsipalaiduosite valgydami rūgščius pieno produktus, pieną su medum, nuplikytus džiovintus vaisius, daržovių ir vaisių salotas, vegetarines sriubas. 

Bananuose yra “linksminančios” medžiagos meskalino, pomidoruose - medžiagų, kurios padeda atsipalaiduoti, įveikti sudirgimą. Sūryje daug aminorūgščių, kurios gerina nuotaiką, suteikia budrumo.
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​
Gairės: Odeta Atsako

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus