• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Ką ir kiek gerti vasarą?  1 

2008-06-27 00:00:00

Ką ir kiek gerti vasarą?
Parengta pagal užsienio žiniasklaidą, „Gamma“ nuotr.

Formulė paprasta: 40 ml skysčių kiekvienam kūno kilogramui. Pvz., žmogui, sveriančiam 60 kg, per dieną reikia išgerti 2,4 l skysčių, ne daugiau ir ne mažiau. O įsitikinimas, kad vasarą reikia gerti kuo daugiau vandens yra klaidingas ir neteisingas. Nemažai žmonių, paveikti stereotipų ar reklamų, šiltuoju sezono metu skysčius geria beveik kibirais. Tačiau daugelis paprasčiausiai negali atskirti troškulio nuo noro gerti. O tai visiškai skirtingi dalykai. Troškulys yra organizmo siunčiamas signalas, o noras gerti – impulsas ar įpratimas vartoti, kuris dažniausiai organizmui atneša daugiau žalos nei naudos.

Pabrinkimai po akimis rytais ir kojų vakarais, užsitęsusi ir atsirandanti dėl mažiausio skersvėjo sloga, pernelyg gausi galvos odos riebalų sekrecija (todėl plaukai greitai susiriebaluoja), galvos skausmai dėl menkiausios orų kaitos, pakankamai ilgai trunkančios menstruacijos (iki 7 d.) – visa tai ženklai, rodantys skysčių perteklių organizme.

Prieš litrais gerdami skysčius, gerai pagalvokite ką geriate ir ar tai tinka jūsų organizmui.


Darbo diena neapseina be kavos ar arbatos pertraukėlių. Tačiau vartoti šiuos gėrimus vasarą (kuomet jų šildantys efektas visai neaktualus) – visiškai nenaudinga: šie karšti gėrimai pasižymi šlapimą varančiu poveikiu, jie troškulio tikrai nenumalšins. Dažnai vienu puodeliu neapsiribojama ir organizmas būna priverstas šalinti skysčių perteklių.

Malšinti troškulį gazuotais gėrimais taip pat neverta. Juose esanti angliarūgštė graužia skrandžio ir žarnyno gleivinę.

Mineraliniuose vandenyse esama per daug druskų, kurios sulaiko drėgmę organizme ir gali sukelti pabrinkimus.


Tinkamiausia išeitis – gerti sultis. Bet ne tas, kurios pardavinėjamos prekybos centrų lentynose, o šviežias. Ne šviežios sultys koncentracijos proceso metu praranda iki 50 proc. vitamino C, dingsta dalis aromatinių medžiagų, kurios suteikia sultims skonio.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
indre
2008-06-30 11:04:01
visiskai kvailas ir nevykes staipsnis!!!!