• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kaip maitintis, kad neužpultų depresija?  1 

Autorius: Eli.lt
2009-10-12 15:31:00

Kaip maitintis, kad neužpultų depresija?
jupiterimages nuotr.

Subjurus orams, sugenda ir nuotaika... Vaikštome nukabinę nosis ir dejuojame... O ar žinojote, kad būtent tokius žmonės dažniau puola ir ligos? Tad neleiskime sau aimanuoti ir užkirskime kelią blogai nuotaikai. Rudeninės depresijos galima išvengti, jeigu į savo valgiaraštį įtrauksite nuotaiką gerinančių produktų.

Pateikiame pagrindines rekomendacijas, kaip maitintis:

1. Nesilaikykite alinančios dietos. Juk alkis labai slopina gerą nuotaiką. O jeigu bijote priaugti svorio, valgykite penkis kartus per dieną, bet mažomis porcijomis ir sveiką maistą. Turėkite savo namuose džiovintų vaisių. Juose yra žvalinančio ir nuotaiką gerinančio magnio.

2. Rinkitės polisacharidais praturtintą maistą. Kasdieniniame jūsų maiste neturi stigti polisacharidų, kurie didina laimės hormono serotonino sekreciją. Valgykite ankštines daržoves, ryžius, bulves, rupią duoną.

3. Maisto racioną praturtinkite B grupės vitaminų turinčiais produktais. Būtent šios grupės vitaminai stiprina nervų sistemą ir didina atsparumą stresui. Kepenėlės, įvairių grūdų košės, sūris, žuvis, liesa raudona mėsa – puikus B grupės vitaminų šaltinis.

4. Nepamirškite vandens. Per dieną turėtumėte išgerti ne mažiau kaip 1,5 litro tyro vandens. Vanduo teikia energijos, slopina streso simptomus.

5. Gal jums stinga folio rūgšties? Jei jus be priežasties kamuoja slogi nuotaika, tai gali būti, kad jums stinga šios rūgšties. Mokslininkai yra įrodę, kad be jos negali pakankamai išsiskirti „laimės“ hormonų.  Folio rūgšties dagiausia yra šviežiose daržovėse, kepenyse ir grūdų produktuose. Citrusiniai vaisiai taip pat saugo nuo depresijos ir virusinių bei peršalimo ligų, kurios ypač „mėgsta“ pesimistus.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
R
2009-10-12 20:58:50
Aš nebandau panaikinti ar užslėpti liūdesio, taip jis rudenį labiau užklumpa, geriausia man visus jausmus išgyventi, tada jis pradingsta, ir rudeniame liūdesį pradedu matyti grožį. O patarimai neblogi, nes depresijoj užsisklęsti nereikia.