• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kaip nepriaugti svorio per Kalėdas? 6 maisto produktai, kurių reikia vengti per šventes

Autorius: Eli.lt
2015-12-26 10:00:00

Kaip nepriaugti svorio per Kalėdas? 6 maisto produktai, kurių reikia vengti per šventes
Kalėdos turi gilias tradicijas Lietuvoje, jau nuo seno žmonės pasninkaudavo advento laikotarpiu. Mūsų dienomis pasninkas nėra taip plačiai propaguojamas, tačiau persivalgymo tradicija šventiniu laikotarpiu išlieka. Nesinori po švenčių galvoti, ką daryti su papildomu svoriu? Lieknėjimo ir sveikatingumo centras pateikia 6 maisto produktų grupes, be kurių mūsų Kalėdos išliks tokios pat smagios, bet lengvesnės.

1. Gaivieji gėrimai

Limonadai, sultys, kisieliai ar kiti gaivieji gėrimai yra vieni iš didžiausių viršsvorio draugų. Per šventinį laikotarpį gaivieji gėrimai tampa dar svarbesni dėl didelio kaloringumo. Kadangi jie nesuteikia sotumo jausmo, nejaučiant išgeriama „cukraus“ (arba paprastųjų angliavandenių) ko pasėkoje atrodo, kad dar esame alkani. Taip išsiderina mūsų natūralūs sotumo mechanizmai, nejaučiame kada jau užtenka maisto. Taigi, gaivieji gėrimai ne tik tukina žmones, bet ir verčia suvalgyti daugiau.

Per šventes Lieknėjimo ir sveikatingumo centro mitybos specialistas Dainius Vyšniauskas patartina išbandyti paprastą vandenį su skirtingais skonių akcentais, pavyzdžiui vanduo su citrina ir mėtos lapeliais.

2. Sausainiai

Sausainiai yra antroje sąrašo vietoje dėl to, kad turi gan nemažai kancerogeninės cheminės medžiagos – akrilamido. Akrilamidas susiformuoja perdirbant maisto produktus ir termiškai juos apdorojant. Suvalgant nedidelį kiekį sausainių akrilamido poveikis beveik nepastebimas, tačiau valgant daugiau, poveikis taip pat didėja.

Lieknėjimo ir sveikatingumo centro sveikos gyvensenos specialistas D. Vyšniauskas pataria šventiniu laikotarpiu siūlo savo sausainių: „Daugumai parduotuvėje randamų sausainių sudėčiai išsiaiškinti gali prireikti chemijos vadovėlio, ar tikrai norime eksperimentuoti su savimi ir savo vaikais?“.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus