• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kaip sustiprinti imunitetą  1 

Autorius: lsveikata.lt
2009-10-09 08:05:00

Kaip sustiprinti imunitetą
jupiterimages nuotr.
Norėdami sustiprinti imunitetą, kas ypač aktualu artėjant peršalimų ligų sezonui, nebūtina griebti vitaminų. Galite pabandyti tai padaryti natūraliomis priemonėmis. 
 
Sulaukus 30-ies

Mažiau cukraus ir alkoholio. Sulaukę tokio amžiaus žmonės paprastai jau būna pasiekę šiokių tokių profesinių aukštumų, sukūrę šeimas, pasirūpinę savo gerove ir t.t. Tokio amžiaus žmonių gyvenimo tempas pašėlęs, todėl dažnai visaverčius pietus ar vakarienę pakeičia sintetinė kava, gazuoti gėrimai, parduotuvės kulinarijos skyriuje pirktas maistas - žodžiu, daug riebalų ir cukraus.

Tuo tarpu amerikiečiai medikai tvirtina, kad staigus gliukozės kiekio padidėjimas gali 3 valandoms sutrikdyti imuninės sistemos veiklą. Viena porcija saldaus gazuoto gėrimo kuriam laikui imunitetą sumažina 30 proc.: kai kurios imuninės sistemos ląstelės tiesiog paranda gebėjimą atpažinti ir naikinti infekciją.

Kitas imuniteto žudikas - alkoholis. Vyresniems nei 30 metų žmonėms gresia vadinamasis “savaitgalio alkoholizmas”. Atsipalaiduojant po sunkios darbo savaitės, dažnai tampa įpročiu išgerti, po to ir nusigerti. O juk kiekviena alkoholio dozė mažina su infekcijomis kovojančių ląstelių kiekį.

Tam, kad sumažintumėte neigiamą alkoholio ir cukraus poveikį, pasak mokslininkų, ne tik turėtumėte riboti jų vartojimą, bet ir kaip galima dažniau vartoti neskaldytų grūdų duonos, avižinių dribsnių, makaronų ir daržovių. Visuose šiuose produktuose yra žarnynui naudingų bakterijų.

Tinkamas fizinis krūvis. Dideli fiziniai krūviai ar alinančios aerobikos treniruotės gal ir padės atsikratyti papildomų kilogramų, tačiau imunitetą susilpnins. Kaip teigia medikai, sustiprinti imunitetą gali padėti nesudėtingi fiziniai pratimai, kuriuos galite atlikti ir namuose. Viena sąlyga būtina - tai turite daryti reguliariai. Idealu, kai tokia mankšta trunka 20 minučių. Puikiai tinka ir bėgiojimas po 20 minučių kasdien.

Sulaukus 40-ies

Miegas, miegas ir dar kartą miegas. Po sunkios darbo dienos, buities rūpesčių norisi pagulinėti ant sofos skaitant laikraštį, knygą ar žiūrint televizorių. Tačiau jei iš tiesų norite įkrauti organizmo baterijas, geriausiai tam tiks miegas, kuris, pasak gydytojų, būtinas, kad imuninė sistema funkcionuotų be trikdžių. Net pusvalandžio ar valandos papildomas miegas gali sustiprinti jūsų imunitetą.

Mokykitės atsipalaiduoti. 40-45 metai - neramiausias gyvenimo tarpsnis. Darbo problemos, konfliktai su paaugusiais vaikais, “viduriniojo amžiaus krizė” - visa tai lemia, kad nuolat jaučiate emocinį spaudimą. Stresas jus alina ne tik psichologiškai, bet ir fiziškai, trikdo jūsų imuninę sistemą. Todėl tokiame amžiuje itin svarbus poilsis. Darbe būtinai kas tris valandas darykite trumpas pertraukėles. Tačiau neapgaudinėkite savęs, kad pailsite nuo darbo landžiodami internete. Jūsų smegenys dirbs tuo pačiu intensyvumu. Kaip teigia psichologai, technikos ir ryšio priemonių gausa daro nemenką spaudimą mūsų psichikai. Per dideli informacijos kiekiai - viena lėtinio streso priežasčių.

Sulaukus 50-ies

Antioksidantų paslaptys. Šio amžiaus žmonėms, kurie nori sustiprinti organizmo atsparumą ligoms, gydytojai rekomenduoja vartoti kuo daugiau antioksidantų turinčio maisto. Remiantis neseniai atliktais moksliniais tyrimais, imunitetą teigiamai veikia cukinijos, brokoliai, kopūstai. Antioksidantų gausu daugelyje uogų ir vaisių, taip pat jų yra kavoje bei žaliojoje arbatoje.

Nepamirškite sekso. Jei galvojate, kad sulaukę 50-ies turite pamiršti intymaus gyvenimo malonumus - klystate! Vaikai užauginti, karjeros reikalai sutvarkyti, galima daugiau dėmesio skirti savo gyvenimui, įskaitant ir intymųjį. Beje, kaip teigia amerikiečių mokslininkai, seksas 1-2 kartus per savaitę tokio amžiaus žmonėms 30 proc. didina antikūnų, galinčių apsaugoti nuo peršalimo virusų, gamybą.
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
jurate
2010-06-05 22:43:43
skaniai ir daug pamiegoti... :) o as kai dabar dar ir tempur viskoelastini ciuzini turiu tai miegas komfortiskas...