• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Kodėl verta per dieną nueiti 10 tūkstančių žingsnių?

Autorius: Eli.lt, Shutterstock nuotr.
2017-10-14 11:00:00

Kodėl verta per dieną nueiti 10 tūkstančių žingsnių?
Galima pasidžiaugti, kad pasaulį apėmė sveikos gyvensenos mada - vis daugiau žmonių paiso sveikos mitybos taisyklių, skiria daugiau dėmesio savo kūnui, stengiasi būti aktyvesni. 10 tūkstančių žingsnių per dieną iššūkis akimirksniu išpopuliarėjo visame pasaulyje. Ar susimąstėte, kodėl vertėtų jį priimti, apsiauti patogius batus ir eiti pasivaikščioti?

10 tūstančių žingsnių iššūkis pradėjo populiarėti 1965-aisiais, Japonijoje, kuomet buvo sukurtas vienas pirmųjų šiuolaikinių žingsniamačių prototipų, kuris ir vadinosi „10 tūkstančių žingsnių matuoklis“. Žingsniamačio kūrėjas Y. Hatano atlikęs tyrimus nustatė, kad 10 tūkstančių žingsnių (arba beveik 8 kilometrai) yra atstumas, kurį turi nueiti „statistinis“ fizinio aktyvumo poreikius norintis patenkinti žmogus. Šiandien daugelis trenerių, dietologų ir medikų sutinka su šia nuomone, tačiau siūlo aklai nesekti viena taisykle. Vaikai ar vyresnio amžiaus žmonės, traumas patyrusieji, chroniškomis ligomis sergantieji turėtų nueiti mažiau, o aktyviai sportuojantys, fiziškai pajėgūs, ištvermingi žmonės gali nužingsniuoti ir didesnius atstumus.

Specialistai teigia, kad ėjimas turi teikti malonumą, tad reikėtų suformuoti iššūkį, kurį esate pajėgūs įveikti, o ilgainiui galima kelti aukštesnius tikslus, nes abejonių nekyla - žingsniavimas tikrai naudingas!

Kasdienio vaikščiojimo nauda:

Lengvas būdas sumažinti arba palaikyti normalų kūno svorį. Nuėję 10000 žingsnių sudeginame apie 500 kalorijų. Fizinis aktyvumas taip pat paspartina medžiagų apykaitą, tad ilgainiui kalorijos deginamos dar efektyviau.

Geresnė miego kokybė. Pastebėta, kad fiziškai aktyvesni žmonės miega giliau ir ramiau. Tiesa, treniruotės prieš pat miegą yra prasta idėja, suaktyvinta kraujotaka bei medžiagų apykaita trukdys užmigti.

Normalus kraujo spaudimas
. Kasdienė fizinė veikla normalizuoja kraujo spaudimą, sumažina žalingo cholesterolio koncentraciją kraujyje, sumažina širdies ir kraujotakos sistemos ligų tikimybę.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
Rūbų pirkimas internetu