• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Lepinkimės saule sveikai

2008-05-31 00:00:00

Lepinkimės saule sveikai
„Gamma“ nuotr.
Būdami saulėje ne tik madingai įdegame, bet ir gauname mūsų odai, plaukams bei kaulams būtino vitamino D. Tačiau nereikia pamiršti ir tamsiosios saulės pusės. Degintis saulėje nėra saugu, per didelis saulės spindulių kiekis pasidaro kenksmingas. Jos skleidžiami ultravioletiniai spinduliai gali sukelti odos vėžį.
 

Kada būti atsargiems?

Yra keturi skirtingi odos tipai, pradedant labai balta, jautria saulei, baigiant lengvai įdegančia oda, kuriai saulės poveikis ne toks akivaizdus. Žmonės, kurių oda labai blyški ir balta neretai būna alergiški saulės spinduliams. Alergiją gali sukelti ir kai kurios kosmetikos priemonės, kvepalai. Taigi jei nenorite, kad ant jūsų kūno atsirastų įvairios spalvos dėmės ar kitokie odos defektai, eidamos degintis venkite makiažo, saikingai vartokite kvepalus.

Ilgo buvimo saulėje derėtų vengti tiems, kurie vartoja antidepresantus, antihistaminus, trankvilizatorius ar antibiotikus.

Pavojingiausias laikas lepintis saule – nuo 10 iki 14 valandos.
 

Tinkama apsauga

Geriausia apsauga nuo kenksmingų ultravioletinių spindulių poveikio yra kremai su SPF filtru (SPF angl. Sun Protection Factor - apsaugos nuo saulės faktorius). Apsauginį kremą patariama teptis pusvalandį prieš išeinant į lauką. Kuo žmogaus oda yra šviesesnė, tuo didesnis turi būti SPF arba dažniau reikia odą tepti apsauginiu kremu. Nepamirškite, jeigu kremas nėra atsparus vandeniui, tuomet po kiekvienų maudynių reikia kūną vėl išsitepti kremu.

Be to, ilgai būdami saulėje nešiokite galvos apdangalą ir akinius nuo saulės.

Drabužiai taip pat padeda apsaugoti odą nuo ultravioletinių spindulių.

Geriausiai nuo kenksmingo saulės poveikio saugo:

    * Tamsaus audinio drabužiai. Dažai, kurie naudojami audiniui dažyti, sugeria ultravioletinius spindulius ir juos sulaiko.

    * Tankaus audinio drabužiai. Gerai apsaugo nuo saulės: poliesteras, vilna, šilkas, nebalinta medvilnė.

    * Nauji drabužiai. Plovimas, džiovinimas, gręžimas mažina audinių apsaugos nuo kenksmingų saulės spindulių savybes.

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus