• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Pasaulinė maisto diena. Ką turėtume valgyti?

Autorius: Kauno miesto savivaldybės Visuomenės sveikatos biuro inf.
2009-10-16 15:00:00

Pasaulinė maisto diena. Ką turėtume valgyti?
jupiterimages nuotr.

Kauno miesto savivaldybės Visuomenės sveikatos biuras, pažymėdamas Pasaulinę  maisto dieną, kuri nuo 1979 m. minima kiekvienų  metų spalio 16 d., nori atkreipti dėmesį, jog gyvename ne tam, kad valgytume, o valgome tam, kad gyventume.

Sveikam ir pilnaverčiui gyvenimui būtina saikinga ir racionali mityba. Kauno miesto savivaldybės Visuomenės sveikatos biuro specialistai primena ir pataria, kaip turėtume maitintis.

Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, netinkama mityba ir padidėjusi maisto tarša yra didėjančio mirtingumo priežastis. Skaičiuojama, kad šiuo metu pasaulyje dėl nepakankamos mitybos silpsta apie 1,2 milijardo žmonių, t.y. apie 1/6 žmonijos. Numatoma, kad 2009 m. alkstančių padaugės dar 105 milijonais.

Kaip pastebi Kauno miesto savivaldybės Visuomenės sveikatos biuro specialistė  J. Satkevičiūtė, yra ir kita medalio pusė – vieniems žmonėms badaujant, kiti kenčia nuo persivalgymo, nutukimo ir jo sukeliamų  ligų.

Nesaikingos ir neracionalios mitybos pasekmė - viršsvoris ir nutukimas. Tai skatina aterosklerozės, išeminės širdies ligos, arterinės hipertenzijos, osteoartrozės, diabeto, kai kurių lokalizacijų piktybinių navikų vystymąsi. Riebus maistas didina cholesterolio koncentraciją kraujyje, todėl siaurėja ir kemšasi kraujagyslės, ant jų sienelių formuojantis aterosklerotinėms plokštelėms, didėja širdies ir kraujagyslių ligų rizika. Vartojant daug baltymų, ypač gyvulinės kilmės, didėja pavojus susirgti ne tik širdies ir kraujagyslių, bet ir įvairiomis inkstų ligomis, podagra.

Norint išvengti neigiamų nesveikos mitybos pasekmių, Kauno miesto savivaldybės Visuomenės sveikatos biuro specialistė J. Satkevičiūtė primena bendras sveikos mitybos gaires, kurios nustatytos remiantis epidemiologiniais tyrimais:

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus