• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Pervargimą išgydys tik poilsis  1 

2009-03-19 00:00:00

Pervargimą išgydys tik poilsis
lsveikata.lt; Jupiterimages nuotr.

Šiandien nuovargiu skundžiasi palyginti jauni ir darbingo amžiaus žmonės. Nuovargis - sudėtingas fiziologinis procesas apima visas organizmo sistemas, ypač centrinę nervų sistemą. Pavargus maudžia raumenis, prastėja judesių koordinacija, pablogėja rega, klausa, lytėjimo jautrumas.

Nesilaikant racionalaus darbo ir poilsio režimo, esant nuolatinei nervinei, emocinei įtampai organizmas pervargsta. Lėtinis nuovargis nuo įprasto skiriasi tuo, kad norint jį pašalinti, neužtenka pakankamai išsimiegoti, protinę veiklą pakeisti fizine ar atvirkščiai. Lėtinio nuovargio sukeltas mieguistumas ir vangumas, prasta viso organizmo savijauta gali trukti keletą mėnesių ir ilgiau.
 
Kai paprastas nuovargis tampa lėtiniu, sutrinka miegas, gali šiek tiek pakilti kūno temperatūra, padidėti limfmazgiai. Neretai tokia savijauta painiojama su peršalimu ir gydomasi vaistais, kurie negelbsti, nes po tariamo peršalimo požymiais slypi lėtinis nuovargis.
 
Išgydyti pervargimą galima tik poilsiu, tačiau pasitaiko, kad ir ilgai lauktos atostogos mažai gelbsti. Todėl ilsėtis reikia kiekvieną dieną.

Geriau pasijusite tinkamai susidėlioję dienos režimą, kur būtų aišku, kada laikas veiklai, kada - poilsiui (tuomet netvarkykite reikalų mobiliuoju telefonu, neikite į darbą, ir pan.), nes būtent ritmiškumas padeda atgauti pusiausvyrą. Jeigu darbe buvo įtempta diena, stenkitės tą dieną mažiau dirbti namuose, rimtų reikalų tvarkymą taip pat reikėtų atidėti.

Nervinę ir emocinę įtampą sumažins aktyvus poilsis - jei nelankote sporto klubo, reguliariai mankštinkitės namuose, daugiau vaikščiokite gryname ore, savaitgaliais išvykite į gamtą, nueikite į teatrą, aplankykite parodą.

Dirbdami darykite reguliarias pertraukėles, per kurias atlikite keletą nesudėtingų atsipalaidavimo pratimų - gilaus kvėpavimo ir atsipalaidavimo pratimai ne tik mažina nervinę ir emocinę įtampą, bet ir šalina streso sukeliamus neigiamus padarinius organizme.

Periodiškai kaitaliokite darbo ritmą, užduotis, susitvarkykite darbo aplinką, vėdinkite patalpas, pasirinkite tinkamą patalpų bei darbo vietos apšvietimą.

Nuovargį šalina šiltas dušas ir vandens procedūros - prisileiskite pilną vonią karšto vandens, įsiberkite mėgstamo kvapo druskų ir ramiai pagulėkite, kol pasijusite atsipalaidavęs. Užmigti padeda stiklinė šilto pieno ar arbatos, valerijonas, nesudėtingi pratimai - kas vėžliukus skaičiuoja, kam gelbsti sekimas akimis paskui įsivaizduojamą švytuojančią laikrodžio rodyklę.

Nuo pervargimo apsisaugosite tik skirdami sau pakankamai dėmesio, reguliariai atitrūkdami nuo pagrindinės veiklos ir koncentruodami dėmesį į tai, kas vyksta dabar, o ne visą laiką “gromuliuodami” tas pačias, varginančias mintis.
 
Dainininkės Rasos Kaušiūtės poilsio receptas:
- Kai nebeturiu energijos paprastiems darbams, įkvėpimo ir ypač muzikai, o gyvenimas praranda skonį ir tampa bespalvis, tarsi “užsimuilinęs” suprantu, kad laikas pailsėti. Esu pelėda ir man visuomet sunku nueiti laiku miegoti, todėl suimu save į rankas ir pirmiausiai stengiuosi išmiegoti bent 9-10 valandų. Po to pradedu galvoti apie mitybą - man tai irgi labai svarbu. Valgau daugiau vaisių, daržovių, žuvies ir beveik nevalgau mėsos. Tiesa, tuomet nevartoju ir jokio alkoholio. Kai esu nuvargusi, labai padeda buvimas su mielais žmonėmis. Bendravimas ir teigiamos emocijos labai greitai pagerina nuotaiką. Jei turiu atliekamų pinigų, nueinu pas masažuotoją, nes man masažas - pirmas vaistas nuo nemigos ir puikiai nuima nuovargį.
 
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​

Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
mono
2009-04-20 22:03:58
pervargima - tikrai taip.. taciau nuovargio profilaktikai labai gerai Tonussan. Pati vartoju ji, tai tikrai padeda su nuovargiu susikovoti paciom paprasciausiom priemones. O plius dar ir nuo stresu gerai saugo..