• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Teisingos mitybos taisyklės  1 

Autorius: Edieta.lt
2009-09-25 09:19:00

Teisingos mitybos taisyklės

Norite pakeisti gyvenimo būdą, pradėti teisingai maitintis ir numesti svorio? Šios paprastos "protingo maitinimosi" taisyklės jums padės. Jų lengva laikytis. Ilgesnį laiką maitindamasi subalansuotai ir protingai jūs svorį numesite lengviau ir nekenksmingai sveikatai.

1 taisyklė. Visuomet susimąstykite, ką valgote.

2 taisyklė. Raciono pagrindą turi sudaryt grūdinės kultūros, daržovės ir vaisiai (40ļ€? raciono – grūdinės kultūros, 35ļ€? - vaisiai ir daržovės). Tai pagrindinis ląstelienos ir sudėtingųjų angliavandenių, kurie suteikia energijos ir iš organizmo pašalina šlakus, šaltinis.

Sumažinkite riebalų ir riebaus maisto (sūrio, pieno produktų, dešros, riešutų, kepinių, saldumynų, keptų produktų) vartojimą. Riebaluose yra du kartus daugiau kalorijų nei angliavandeniuose ar baltymuose. Žuvies ir mėsos valgykite nedaug, tai yra maksimum po 200g žuvies du kartus per savaitę ir 150g mėsos tris kartus per savaitę.

3 taisyklė. Tarp valgymų nevalgykite saldumynų. Saldainiai, šokoladas, sausainiai ir kiti saldumynai turi daug kalorijų ir riebalų, tačiau sotumo jausmą suteikia tik trumpam. Todėl jūs tik sustiprinsite savo alkio jausmą, nes mūsų organizmas pripranta prie nuolatinio cukraus gavimo. Pasistenkite saldumynus pakeisti šviežiais vaisiais. Tegul jų visuomet būna po ranka – darbe, namuose, jeigu netikėtai pasijaustumėte alkana.

4 taisyklė. Valgyti reikia lėtai. Kuo greičiau jūs valgote, tuo daugiau spėjate suvalgyti iki tol, kol jūsų organizmas duoda signalą apie sotumą.

5 taisyklė. Valgyti reikia mažomis porcijomis. Visuomet pasiimkite mažą lėkštę – ši paprasta gudrybė padės kontroliuoti suvalgomo maisto kiekį. Maistą padalinkite 5 kartams – tai naudingiau, nei valgyti tris kartus per dieną didelėmis porcijomis. Nepamirškite, kad tik praėjus 20 minučių po valgio galima pasakyti, ar dar esate alkana.

2 psl.
Puslapis 1 iš 2Kitas
Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus
as
2009-09-25 13:37:17
7 taisykleje yra parasyta nesamone, alkoholis neturi riebalu (nebent tai kazkoks kokteilis), todel jis turi koloriju tiek pat kiek angliavandeniai, o ne kiek riebalai!!!