• Meilė ir seksas
  • Grožis ir stilius
  • Sveikata ir dieta
  • Nėštumas ir vaikai
  • Namai ir maistas
  • Gyvenimo būdas
  • Žvaigždės
  • Pramogos
  • Naujienos
  • Konkursai

Moters portretas, arba Kaip tapti laimingai

Autorius: Rimantė Gasparaitienė
2010-04-08 09:55:00

Moters portretas, arba Kaip tapti laimingai
Kokią moterį tikimės išvysti kino ekrane? Žavią vilioklę, mielą savo trapumu, kuris paprastai labiausiai ir asocijuojasi su moteriškumo sąvoka? Net jei ir pati įveikia iškilusius sunkumus, tokia herojė elgiasi subtiliai, švelniai ir žaismingai.

Penkioliktojo „Kino pavasario“ režisierė debiutantė, žinoma videomenininkė Kristina Inčiūraitė „piešia“ mums kitokį moters portretą – moters kovotojos, nebijančios parodyti savo jėgą ir ryžtingai siekiančios tikslo.

Kalbamės apie jos debiutinį filmą „7 nuodėmės“.

Filme, kaip ir jo įkvėpimo šaltinyje, įpinta gili metafora?

Iš tiesų filmo scenarijų rašiau įkvėpta Kurto Weillo ir Bertolto Brechto 1933 metais sukurto baleto su dainomis „Septynios mirtinos nuodėmės“,  kuriame perteikiamas dvilypės moters portretas. Čia keliaujama į septynis skirtingus miestus, kalbama apie skirtingas nuodėmes. Pagrindinė herojė, ar tiksliau reikėtų sakyti, herojės – dvi Annos, viena protinga ir racionali, kita – lengvai išprotėjusi ir nenuspėjama.

Dvylipumui perteikti filme pasirinkau septynias sporto šakas, kuriose kovojama vienas prieš vieną – tai lyg dvi moters asmenybės pusės – šviesioji ir tamsioji. Stengiausi ne moralizuoti, o tiesiog parodyti kiekvienam iš mūsų artimą situaciją – kaip kovoti su savo silpnybėmis, pagundomis.

Iš visų susitikimų su sportininkėmis, septynių nuodėmių nagrinėjimo dėliojau simbolinę filmo heroję, sunkiu, atkakliu darbu kuriančią savo svajonę, savo asmeninę legendą. Kalbėjau apie kovotoją, tačiau pabrėžiau, kad ir ji susiduria su abejonių akimirkomis, pasirinkimo kryžkele.

Tačiau ar galima aiškiai apibendrinti dokumentinį filmą, jo herojes? Net ir po premjeros man sunku atsakyti į šį klausimą, nes filme dalyvavusios herojės niekada neatskleis to tikrojo ar vienintelio „aš“, o dvilypumas ir prieštaravimai visuomet lydės kiekvieną herojų (kaip ir kiekvieną iš mūsų). Juolab, kad gyvename įvaizdžių pasaulyje, kuriame nėra vienos tiesos. Dėl to ir kalbame apie susidvejinusią asmenybę.

2 psl.
Puslapis 1 iš 3Kitas


Rušiavimas:

Rašyti komentarą:

Vardas*
El. paštas
Komentaras*
* žymi privalomus laukus